Saturday, May 19, 2012

İçki Koleksiyonu - 1



Soldan Sağa:

1 - Jameson Irish Whiskey (70cl)


İrlandalıların her sene 17 Mart'ta kutladıkları milli bayramları St Patrick's Day için özel üretilmiş şişe...Baktığımızda yeşilin iç açıcılığı hemen göze batıyor. Hayatımın içkisini böyle mükemmel tasarlanmış bir şişe içinde görünce dayanamadım aldım tabi. Galatasaray'ın şampiyonluğunu da bununla kutlama şansına eriştim...Bu arada halen İstanbul Tepe Nautilus'un içindeki Carrefour mağazasında bulunabiliyor..Fiyatı da viskideki ufak ÖTV indiriminden sonra 64 TL olmuş...




2 - Jack Daniel's Tennessee Whiskey (100cl)

Onun adı Jack, anlatmak için fazla söze ihtiyaç yok...Bir Cuma akşamı İsmail'in verdiği gazla almıştım bunu. 3-4 arkadaş buluşup tadını çıkartacaktık. Ancak adamın o lafı söyledikten 3 gün sonra çocuğu olduğu için planları ertelemek zorunda kaldık haliyle. Neyse, Halil askerden döndükten sonra kısmet olur belki...



3 - Dalmore Single Malt Scotch Whisky (100cl)

Bu şişeyi açmaya cesaret edemiyorum. Bunda hem single malt viskilerin tarifi mümkün olmayan tadlarına ulaşmanın zorluğu (pahalı olduklarından dolayı tabi ki) hem de Dalmore'un şu eşsiz şişe tasarımının etkisi büyük. Bir gün bu şişeyi açarsam bitmesini hiç istemeyerek, yavaş yavaş içeceğimi bilmek daha şimdiden hüzün veriyor. Bu koleksiyonluk güzide parçayı bana ulaştıran sevgili Cerenciğime de çok teşekkür ediyorum buradan...



4 - Jameson Irish Whiskey (100cl)

Bazı "Ne zaman geleceği bilinmeyen önemli günler" için elimin altında birkaç şişe bulundurmak gibi saçma bir adetim vardır. Resimdeki klasik şişesindeki litrelik Jameson da bu tuhaf adetimin bir kurbanı oldu. Kuzucuğum tarafından uzak diyarlardan getirilmişti, uzun süredir bekliyor. Bu arada aşağıdaki resimde yeşil şişe ile onun arkasındaki yeşil renk temalı winamp arasında enterasan bir ahenk yakalamışım farkında olmadan...


No comments: