Tuesday, January 08, 2019

6 Ocak 2019 (Tanrım Bizi Türklerden Koru!)

"Hoşlandığım birisi var ama bana yüz vermiyor, sence ne yapmam lazım?" diye sordu Pazar sabahı saat 06:45'te sınav mesaisi için Marmara Üniversitesi Göztepe Kampüsü'ne gitmek üzere bindiğim taksinin şoförü..

Dönüp adama baktım. 50'li yaşlarında kelli felli bir abiydi.

"Bence unutmaya çalış abi bir başkasını bulursun" diye cevapladım.

"Ya unutmak mümkün değilse?"diye devam etti adam.

Nasıl bir yanıt versem de çenesini kapatsa diye düşündüm. Belki de genel bir şey söylemek işe yarayabilirdi.

"Bu dünyada unutulmayacak bir şey yok abi" dedim. Gerçekten de "Haklısın" deyip daha fazla uzatmadı.

*****

Marmara Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi'ne geldiğimde gün daha ağarmamıştı. Saat 09:00'a kadar zaman sınav hazırlığı içinde koşuşturmayla geçti. Sınav başladıktan sonra okulu biraz dolaşayım dedim. Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü'ne geldiğimde panoda şöyle bir şeyin asılı olduğunu gördüm:




Kitabı internetten biraz araştırdım. İçinde böyle dualar varmış mesela:





Uzun zamandır gördüğüm en merak uyandırıcı şey olabilirdi. Yanlız neden Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü'nün katında asılmış olduğunu bir türlü anlayamadım..

*****

Günün geri kalan kısmı ise 3'e kadar sınavın bitmesini bekleyerek, akşam da Sevilla ile Atletico Madrid'in 1-1 berabere kalarak Barcelona'nın ekmeğine yağ sürdükleri maçı izleyerek geçti. (Bu sene de şampiyon Katalanlar olacak herhalde)

No comments: