Sunday, June 03, 2012

İçki Koleksiyonu - 3 / Tullamore Dew



Serinin üçüncü bölümünü Jameson'dan sonra dünyada en çok satan İrlanda viskisi olan Tullamore Dew'a ayırıyoruz.İrlanda viskilerine Jameson ile başladıktan (O an, hayatımın dönüm noktalarından biridir) sonra "Menşei İrlanda olan başka hangi viskiler var acaba?" konulu araştırmam beni bu isme götürmüştü.Götürmüştü götürmesine de Tullamore Dew her tekel shopta bulunabilecek bir içeceğe benzemiyordu..Gittiğim dükkanlarda viski çeşitlerinin arasında Tullamore'u göremiyordum..Belki de Türkiye'ye getiren bir ithalatçısı yoktur diye düşünmeye başlamıştım ki arayışım bundan birkaç hafta önce Feneryolu'nda bulunan Eylül Tobacco Shop'da sona erdi.(Bu dükkanı, ürün çeşitliliği ve bazı içkilerdeki uygun fiyatları bakımından herkese tavsiye ediyorum) İşte Tullamore Dew'u tattıktan sonra düşündüklerim aşağıda:


- Öncelikle bütün İrlanda viskileri gibi 3 kere distilasyon geçirdiği için içimi gayet hafif.
- Buz ilave edilmesine gerek yok.
- Kokusu çok hoş, adeta parfüm gibi kokuyor.
- Lezzetli, insanın içtikçe içesi geliyor.
- Ertesi günü düşünmeyin, en ufak bir baş ağrısı bile yapmıyor.
- Yine de kalite bakımından Jameson'dan 1 kademe aşağıda gibi geldi bana.
- Sloganı güzelmiş: "Tough country,smooth whiskey"


DEĞERLENDİRME PUANI:8/10


No comments: