Wednesday, February 08, 2012

Arşivi Karıştırdım - Part 4 : Müstahak

Kasım 2002'de AKP tek başına iktidar olduğunda Hürriyet yazarları Emin Çölaşan ve Bekir Coşkun'un kaleme aldıkları yazılar...Aradan geçen zaman içinde hala korkmadan hükümet karşıtı birşeyler yazabilen ender yazarlardan ikisi bu adamlar.Bekir Coşkun'un yazısında belirttiği gibi; bu parti, daha seçim sabahından itibaren kendisine yalakalık yapmaya başlayan insanların sayesinde buralara kadar geldi..Tabi bir de düşünmekten yoksun, uyutulduğunun farkında olmayan, tepki vermekten aciz, aklı din korkusu ile köreltilmiş şuursuz insanların oyları ile..Üzülüyorum..Bazen 2000'li yıllarda olmamıza rağmen kapkaranlık, çağdaşlıktan uzak, şiddet ve kaos dolu bir ülkede yaşadığımızı düşünüyorum.Zaten baktığımda insanlarımızın çoğu modernleşme ihtiyacı duymuyor, çağdışı saçma geleneklerine bağlı kalmayı tercih ediyorlar.Müslümanlığın en önemli faziletlerinden biri ahlak olmasına rağmen konu para olduğunda müslüman diye geçinen insanların her türlü ahlaksız eylemi gerçekleştirdiğine şahit oluyorum (Kazık atma, dolandırma, haksız kazanç sağlama, rüşvet...) Her yerde kul hakkı yiyen, namusuna çok düşkün gibi gözüken ama uçkuru uğruna kadına tacizden tecavüze kadar her türlü haltı yemekten çekinmeyen, kendileri gibi düşünmeyenlerle sürekli bir sataşma ve kavga hali içinde olan insanlar görüyorum..

Bu arada Bekir Coşkun'un Avrupa Birliği ile ilgili tahminlerinin doğru çıktığını görmek acı verici...



No comments: