Tuesday, August 07, 2012

İçki Koleksiyonu - 9 / Bushmills Irish Whiskey


Jameson'ın eşsiz tadını keşfettikten ve Tullamore Dew'u bulduktan sonra kolay kolay başka İrlanda viskisi içemeyeceğimi düşünüyordum. (En azından Türkiye'de yaşadığım müddetçe) Ancak sevgili arkadaşım Murat Ceylan (Holy Murat), doğum günümde bana Almanya'dan getirdiği litrelik Bushmills'i hediye edince çok şaşırdım ve sevindim. Şu an itibariyle şişenin dibini görmüş durumdayım (Bütün şişeyi bir oturuşta bitirmedim tabi ki, biraz zaman aldı) ve Bushmills hakkında biraz bilgi vermek istiyorum..

Dünyanın en eski damıtımevi olarak bilinen Old Bushmills damıtımevinde üretilen ve yumuşak bir içime sahip olan Bushmills'i diğer İrlanda viskilerinden ayıran özelliği çeşitli tahıl viskilerinin harmanlanmasıyla üretilmesi. En az 7 yıl meşe fıçılarda bekletildikten sonra şişeleniyor. (Benim içtiğim standart 7 yıllığıydı ancak 10,16 ve 21 yıllık olanları da var ve ne kadar lezzetli olabileceklerini düşünmek istemiyorum)

Bushmills'i kokladığınızda burnunuza vanilya, meyve ve baharat aromalarının karışımı olan hafif bir koku geliyor. Damakta ise sıcak, tabakalar halinde, bal tatlılığında bir lezzet bırakıyor. Son olarak içtiğiniz sıvı gırtlağınızdan midenize doğru inerken de yine baharat aromalı taze bir tat duyuyorsunuz.

Bushmills, klasik bir İrlanda viskisi. Tatlı, meyve ve baharat aromalı, içimi hafif. İrlanda viskilerini seviyorsanız bulduğunuz yerde gözü kapalı alın, ki zaten bulabilmeniz bayağı düşük bir ihtimal (Yurt dışına seyahat ediyorsanız ayrı tabi) Ama yok "Ben viskimi sert severim, içtiğimde duman tadı almak isterim" diyorsanız sizinle yazı dizimizin bir başka bölümünde buluşuruz, hatta bir keresinde buluşmuşuz sanırım..





No comments: