Saturday, July 21, 2012

İçki Koleksiyonu - 8 / Domecq 1820 Brandy De Jerez



Şu ana kadar içtiğim en değişik içkilerden birisi bu, Domecq 1820 Brandy De Jerez.. Brendi, yanık şarap olarak nitelendirilen ve genellikle üzüm,elma,kiraz gibi meyvelerin şaraplarının damıtılıp fıçılarda bekletilmesiyle üretilen, şarap tadında ancak şaraptan daha yüksek alkol derecesine sahip bir içkidir. Sadece Fransa'nın Bordeaux şehrinde yer alan Cognac bölgesinde üretilen brendilere konyak adı verilir, daha doğrusu konyak adı sadece bu bölge sınırları içinde kullanılmak üzere lisanslanmıştır.(Konuyla ilgili "Her konyak aynı zamanda bir brendi'dir ancak her brendi aynı zamanda bir konyak değildir" diye özlü bir söz vardır)

Bir şişe Napoleon French Brandy alma düşüncesiyle girdiğim tobacco shop'taki satıcının "Elimde bir İspanyol brendisi var, ben içmedim ama içen arkadaşlarım bayağı methettiler" demesiyle kararım değişti ve bir denemeye karar verdim Domecq 1820'yi..İlk yudumu aldığımda bir an kırmızı şarap içtiğimi zannettim ama boğazımdan geçen sıvının bıraktığı hafif yanıklık hissi gerçeği anlamamı sağladı. Bu şarap değildi; üzüm, fındık, badem ve çeşitli kuru meyve aromalarını içinde barındıran sert bir içkiydi. Yaklaşık 2 asırdır İspanya'da üretilen Domecq 1820, ilginçtir ki damıtılma işlemlerinden sonra Amerikan meşe fıçılarında bekletilen bir brendi çeşitiydi. "Bir başka İspanyol içkisi söyle" deseler cevap veremem ancak Brandy De Jerez denemesinden memnun kaldığımı belirtmem lazım. 1 litrelik şişelerde satılması, fiyatının aşırı pahalı olmaması, günün her anı ,özellikle de yemeklerden sonra tatlı ile beraber tüketilebilecek bir içki olması sebebiyle Domecq 1820'yi ağzının tadını bilen herkese tavsiye ediyorum. Yavaş yavaş, içindeki meyve tatlarının keyfine vararak, şarap bardağında ve sek olarak tüketmenizi öneriyorum..


DEĞERLENDİRME PUANI:7/10

No comments: