Tuesday, July 31, 2012

The Adventures of Sherlock Holmes



Bu güne kadar pek çok Sherlock Holmeskitabı okudum.Çocukluğumda polisiye romanlara fena halde bağlanmamı sağlayan yazar Agatha Christie'dir, onun hemen ardından da Sir Arthur Conan Doyle gelir.Müthiş bir gözlem yeteneğine sahip, kimsenin farkına varamadığı küçük detaylardan doğru sonuçlara ulaşabilen, garip zevkleri olan Sherlock Holmes karakteri; onunla ilk tanıştığım andan itibaren beni etkisi altına almıştır..

Geçenlerde "Neden elimin altında Internet varken Sherlock Holmes ile ilgili televizyon dizilerine bir göz atmıyorum ki?" diye bir düşünce belirdi kafamda.Sinemaya uyarlanmış birkaç hikayesini izleme fırsatı bulmuştum ama dizileri ile ilgili bilgi sahibi değildim.Torrent sitesinde Sherlock Holmes diye arama yaptığımda karşıma çıkan ilk sonuçlardan biri "The Adventures of Sherlock Holmes" adında bir televizyon dizisi oldu, indiriverdim...

İndirirken dizinin tarihine bakmamışım.2010 yılında çekilen TV serilerinden biri ile karşılaşmayı bekliyordum ama elimde 1984-85 yılları arasında İngiltere'de çekilmiş olan 2 sezonluk bir Sherlock Holmes dizisi vardı.Bu, ilk başta kafamda soru işaretleri oluşturmuş olsa da daha ilk bölümü izlerken doğru bir seçim yapmış olduğuma karar verdim.

Dizide Sherlock Holmes'u canlandıran Jeremy Brett, bu rol için mükemmel bir seçim olmuş...Mimikleri, karizmatik ve bir anda yükselip alçalan ses tonu ile "Ben Sherlock Holmes'u canlandırmak için yaratılmışım" mesajı veriyor..Romanlardaki mistik atmosferin ekranda da hissedilmesini sağlıyor..Dr.Watson rolündeki David Burke de tam olması gerektiği gibi: Az ama öz konuşuyor, ince bir espiri kabiliyetine sahip ve tam gerektiği zamanlarda Holmes'a yardımcı oluyor..

Toplam 2 sezon ve 14 bölüm olarak çekilmiş olan dizide şu an 1.sezonun 6.bölümünü izlemekteyim.Diziyi bütün Sherlock Holmes fanlarına gözü kapalı tavsiye ediyorum.

Fikir sahibi olmak isteyenler aşağıdaki linkten ilk bölümü izleyebilirler:


The Adventures of Sherlock Holmes 1.Sezon 1.Bölüm


Bu arada Sherlock Holmes ekranlarda başrolde yine Jeremy Brett'in yer aldığı The Return of Sherlock Holmes (1986-1988), The Casebook of Sherlock Holmes (1991-1993) ve The Memoirs of Sherlock Holmes (1994) serileri ile gözükmeye devam etmiş, ancak usta aktörün 1995 yılındaki ölümü ile sessizliğe bürünmüş..


No comments: